kako napisati prošnjo za prevzem na delovna mesta

Vse preveč pogosto iskalci zaposlitve v svojih prošnjah naštevajo vse, kar so delali, kot bi šlo za izpolnjevanje obrazca za posojilo. Na kratko: dolgčas! Seveda mora oseba, ki vas zaposli, vedeti, kaj ste počeli v svoji karieri, prav tako pa mora HITRO doumeti, kaj vi lahko storite za njih, ne le, kje ste delali in kakšna je bila vaša odgovornost. V pričujočem članku boste našli nekaj nasvetov, kako izboljšati svojo prošnjo in biti istočasno osredotočen na bralca.

Kako napisati prošnjo za prevzem na delovna mesta?

Preden napišete svojo prošnjo, si poglejte nekaj vzorcev profesionalnih prošenj, da boste dobili ideje o vam lastnem stilu ter formatu, ki ga ne bo moč prezreti. Torej, prošnjo napišite tako, da imate v mislih bralca. Če bralec išče nekoga z vašimi izkušnjami in sposobnostmi, le-te v svoji prošnji tudi poudarite.

Ne uporabljajte vzorcev, ki jih imate v vašem osebnem računalniku/procesorju. Na mizi delodajalca bo namreč izgledal kot vsi drugi.

Vzemite si čas in vašo prošnjo oblikovno olepšajte. Če tega ne znate ali ne zmorete, poiščite pomoč pri servisih za zaposlovanje. Strokovnjake vprašajte, ali so specializirani tudi za oblikovanje prošenj, ki bodo »padle v oči«.

Vaš cilj naj bo ponuditi tisto, kar išče potencialni delodajalec.

Da bo vaše sporočilo jasno, naj bo vaš cilj jasen in viden. To lahko storite tako, da pod vaše ime in naslov napišete vaš poklic in naziv. Osebi, ki vas bi zaposlila pove, kaj in kdo ste, prošnji pa da neko osebno noto.

GLAVA PROŠNJE naj bo napisana s krepkimi in velikimi tiskanimi črkami: PRODAJNI AGENT

POVZETEK PROŠNJE pove nekaj o vas na kratko, z njim se predstavite, tako da osebi, ki ga bere, ni potrebno prebrati celotnega besedila, da bi izvedela več o vas. V povzetku so zajete vaše izkušnje, področje, značilnosti in zasluge, ki so potrebne pri delovnem mestu, za katerega se potegujete. Če se potegujete na primer za delovno mesto na področju prodaje, poudarite, da ste komunikativni, dober strateški pogajalec ter da ste sposobni vzpostavljati ključne poslovne odnose.

KLJUČNE BESEDE: Preden pridete do poklicnih izkušenj, se ustavite pri vaših sposobnostih; tu naštejte nekaj ključnih besed, na primer vzpostavljanje medsebojnih odnosov, področje prodaje, svetovanje, usposabljanje strank, podpora.

DOSEŽKI: »pihajte na svoj rog« tako, da se boste pohvalili s svojimi dosežki. Gre za zelo učinkovit pristop, saj vas le-ta »proda« še preden delodajalec prebere besedo o vaši delovni zgodovini.

»AKTIVNI GLAGOLI«: ne storite napake in ne začenjajte vsake povedi z besedami “odgovoren za.” To je jasno. Poskusite se poigrati z »aktivnimi glagoli«, kot so voditi, upravljati, nadzorovati, voditi, usmerjati in izvajati. Namesto, da napišete poved, kot je tale: …odgovoren za distribucijo na področju Ljubljane…, jo raje preoblikujte v: … vodil distribucijo…. Pa še en primer: …uspešno vodil distribucijo … .

DOSLEDNOST: bodite dosledni pri uporabi sedanjega oziroma preteklega časa. Če z določenim podjetjem ne sodelujete več, uporabljajte pretekli čas.

Naj vas še enkrat opozorimo: poglejte si nekaj vzorcev profesionalnih prošenj, da bi dobili ideje o stilu in formatu. Vendarle pa se potrudite, da bo prošnja imela VAŠO OSEBNO NOTO!!

Vir: sigov.si